Mezőgazdasági hírek

Nagy siker a kiskérődző ágazatban

2021. január 27., szerda

A Juh- és Kecske Terméktanács és Szakmaközi Szervezet (rövid néven Juh Terméktanács) a spanyol INTEROVIC társ-szervezettel közös EU pályázatot nyert el 2017-ben, „Bárány- és Kecskehús Promóciós Kampány” néven, amely 2018-ban indult és 2020 év végén záródott.

A spanyol-magyar multi promóciós program keretében elvégzendő munkánk lehetőségét az elnyert, éves szinten 220.000 € támogatás teremtette meg, amelyhez a szükséges évi 55.000 € saját forrást partnereink támogatásával teremtettük meg. Így egy olyan promóciós forráshoz jutott az ágazatunk, amelyre az elmúlt 50 évben összesen sem volt példa.A három éves program keretében több mint 6 millió érdeklődőt tudtunk tájékoztatni a fenntartható bárányhús termelés természetességéről, valamint a juhtartás és bárányhús fogyasztás előnyeiről.

Az elvégzett munka eredményeit foglaltuk össze a fenti videó filmen.

Magyar merinó juh

Az fogyasztói elérések ilyen nagy számához hasznosítottuk az írott- (újságcikkek és nyomtatott sajtó anyagok, kiadványok) és elektronikus sajtó (TV- és rádióriportok, video filmek), a szociális média (honlapok, blogok, FACEBOOK oldalak), az elárusító helyi kóstoltatások, a HORECA szektor (az évenkénti „Bárány Napok” megszervezése), a kiállításokon és konferenciákon végrehajtott bemutatók lehetőségeit.

A sikeres közös munka folytatásához 2020-ban új EU támogatást nyertük el. Az új pályázatunk 2021. január elsejével indult, amelynek sajtó bemutatójára 2021 áprilisában kerül sor.

Dr. Kukovics Sándor

ügyvezető igazgató

Juh Terméktanács /Juh- és Kecske Terméktanács és Szakmaközi Szervezet

Forrás: magyarmezogazdasag.hu