Az agrárminiszter reményét fejezte ki, hogy a teljes egészében az állami támogatás segítségével – a kétéves megvalósítási időszak során – húsz-harminc hektárral nő a komlóval beültetett terület az országban. Rámutatott: a magyar mezőgazdaság akkor tud megfelelő választ adni a piaci kihívásokra, versenyképességét akkor tudja megőrizni és növelni, ha az élelmiszeripar mind nagyobb arányban támaszkodik hazai alapanyagokra. Ez szerinte csak a termesztett növényfajták sokszínűségére alapozva valósulhat meg. A komlóültetvények telepítésének támogatása a miniszter szerint azért is fontos, mert egyre kifinomultabb a sörfogyasztás kultúrája Magyarországon, állandó az igény a kiváló minőségű, hazai alapanyag iránt. A stabil kereslet pedig, mondta, biztos piaci hátteret nyújthat a gazdálkodók számára, ami így ösztönzést adhat e termelési kultúra elsajátításához.
Geert Swaanenburg, a Heineken magyarországi leányvállalatának vezérigazgatója elmondta, a kastélyosdombói komlót a Soproni márkához használják majd fel, céljuk, hogy a jövőben a termék előállítása során kizárólag a hazai piacról szerezzék be ezt az alapanyagot. Kastélyosdombón 2018 végén kezdtek komlótermesztésbe: a segélyszervezet és a HH együttműködésében, kezdetben 30 millió forintból indított beruházás keretében a segélyszervezet szociális és fejlesztő központjának dolgozói 2500 – idén először termőre forduló – palántát ültettek el a központhoz tartozó, egyhektáros területen.
Forrás: agrarszektor.hu