Sokszor leírtuk már, hogy rendszeresen naponta 400 gramm zöldséget és gyümölcsöt kellene fogyasztani az egészségünk megőrzése érdekében. Különösen a gyermekekkel kellene megismertetni a friss gyümölcsöket és zöldséges fogásokat, úgyhogy e célból működteti például az EU az iskolagyümölcs programot, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara pedig harmadik éve futtatja az Európai Friss Kalandok kampányt.
Most egy termelői szervezet, a Fruitmarketing Kft. kezdett új akcióba, két tagjuk, a Fresh Fruit Tész és a Balaton Ker-Tész közreműködésével. A budapesti Minipolisz játszóházban alakítottak ki egy gyümölcstermesztésről és -értékesítésről szóló játszóhelyet, ahol többféle üzenetet tudnak közvetíteni a gyerekeknek.
Az ötlet villanásszerűen született meg Tömösváry Máté, a Fruitmarketing Kft. ügyvezetője fejében, miután a kislányával meglátogatta a Minipoliszt. Mint mondja, rögtön az jutott az eszébe, hogy ott nagyon hatékonyan, nagyon sok kisgyereket lehet elérni, hiszen évente 80 ezer gyerek és kísérőik látogatják meg a játszóházat.
Fontos cél volt megismertetni velük, hogy a gyümölcstermesztés versenyfutás az idővel, ezt az egyik játék mutatja be. Sajnos sok ötletet megvétóztak a standépítők a biztonság érdekében, de a madárodúk, a madárcsicsergés megmaradt, és mérethű gyümölcsöt szedhetnek a fáról, vagy mérhetnek ki a pultból a gyerekek. A játszóház a 3-12 éves korosztálynak ajánlott.
Bittsánszky Márton osztályvezető az Agrárminisztérium Borászati és Kertészet Főosztályáról arról tájékoztatott, hogy
A Központi Statisztikai Hivatal 2010-2018-as vizsgálatai szerint ugyanis 27%-os növekedéssel megközelíti a napi 300 grammot. Különösen gyümölcsből eszünk többet: a kezdeti nem egészen 38-ról csaknem 52 kilogrammra nőtt az egy főre jutó éves fogyasztás, kezd fölzárkózni a zöldséghez, amiből ez a két érték 48 és 57 kilogramm.
Remélhetőleg ezzel az élethű gyümölcsöskerttel sikerül fölkelteni a gyerekek érdeklődését a friss gyümölcsök iránt, és megmutatni, mikor minek van itt az idénye. Ehhez a standon segítő hoszteszeket is kiképzi a Fruitmarketing Kft.
Forrás: magyarmezogazdasag.hu