Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára, Tóth Péter, a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének elnöke és Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese kóstoltatással egybekötött sajtótájékoztatót tartott a sertés- és mangalicahús fogyasztásösztönző kampányról.
A sertéshús fogyasztása az egészséges táplálkozásban megállja a helyét, hiszen zsír- és koleszterin tartalma egyaránt alacsony, sőt, a különböző ajánlások és előírások szerint érdemes is fogyasztanunk. A sertéságazat jelenlegi helyzetéről Tarpataki Tamás az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára ismertetett néhány fontos információt.
“Az Agrárminisztérium számára kiemelten fontosak az állatjóléti támogatások, többek között azért is, hogy a fogyasztók számára is egyértelmű legyen, hogy ezek az állatok megfelelő körülmények között jó életet élve megkapjanak mindent, ami ahhoz szükséges, hogy betöltsék a feladatukat. Szerencsére Magyarország élen jár ebben az Európai Unióban.” – fogalmazta meg Tarpataki Tamás az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára.
A sertéshús kiváló választás a hétköznapi és az ünnepi ételek elkészítéséhez, ráadásul minden évszakban elkészíthető. Az Agrármarketing Centrum sertéshez kapcsolódó kampányai már a múltban is sikeresek voltak, most Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese ismertette a következő időszak témához kapcsolódó fogyasztás ösztönző kampány részleteit.
“Tizedik éve folytatjuk a sertéshús fogyasztás ösztönző kampányunkat és külön figyelmet fordítunk a mangalicára. Különféle online és print kiadványokban, életmód magazinokban és egyéb felületeken is népszerűsítjük a magyar sertés és mangalica fontosságát amely jelenleg a nagyböjti időszakig fog tartani.” – tette hozzá Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese.
A magyar mangalica helyzetéről Tóth Péter, a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének elnöke eképpen nyilatkozott: “A mangalica szereti a sarat, a tenyésztők pedig állják a sarat. Szükség is van rá, hiszen az elmúlt négy évben mindenféle katasztrófa súlytotta az ágazatot, de az Agrárminisztériummal és az AMC-vel közösen az egyesület olyan programokat tudott kidolgozni, aminek következtében 2019-ben már a válság előtti árakon lehetett a mangalicát eladni az új piacokon.
A sajtótájékoztató teljes terjedelmében megtekinthető az alábbi linken ide kattintva
Forrás: agrotrend.hu