A főként a vendéglátóipar és az egyéb nagykonyhák ellátására szakosodott nagybani zöldség-gyümölcs piacok szereplői éppúgy szenvednek most, mint maga a HoReCa szektor. Többen igyekeznek a lakossági vevők felé nyitni, ezt teszi a müncheni nagybani egyik kereskedője is, aki kreatív megoldást talált ki, „drive in” zöldségest nyitott.
Bajorország regionális tévéje, a Bayerischer Rundfunk forgatott a minap a müncheni zöldség-gyümölcs nagybanin, és úgy vezetik fel a riportot, hogy felejthetetlen az a csend, ami a máskor nyüzsgő és lármás piacon fogad, és hogy ahol máskor nagy kiszerelésekben cserél gazdát az áru, ott most pang az üzlet, hiszen az éttermek és a hotelek kereslete gyakorlatilag nullára csökkent.
Megszólaltatják Günther Warcholát, aki a bajorországi zöldség-gyümölcs kereskedelmi egyesület elnöke, maga is nagykereskedő, aki úgy nyilatkozik, hogy hónapról hónapra veszteséget mutat a könyvelésük, vannak olyan vállalkozások, amelyek a korábban szokásos árunak csak a felét tudják eladni a mostani időkben. Főleg hagymából, burgonyából és nagyméretű paradicsomból fogy kevesebb.
Ebben a helyzetben állt elő az ötlettel Francesco Fragiacomo, hogy a nagybani piac területén fenntartott csarnokában „drive in” rendszerben szolgálja ki a lakossági vásárlókat. „Nem valószínű, hogy forradalmat csinálunk vele, és a mérlegünket sem fordítja pozitívra, viszont érdekes réspiac” – nyilatkozta a kereskedő, akinél a fresh-drive-in.de portálon előre is le lehet adni és ki is lehet fizetni a rendelést (nemcsak zöldséget, mindenféle frissárut és egyéb élelmiszert lehet vásárolni), majd szerdánként és szombatonként lehet érte menni. Az üzletember úgy tervezi, hogy a koronavírus-válság után sem hagy fel ezzel az értékesítési móddal, nyilatkozta a Bayerischer Rundfunknak.
Forrás: magyarmezogazdasag.hu