Az egészségügyi megfontolások hatása egyre dominánsabban befolyásolja a döntéseket. Egyes élelmiszer-összetevők jelentősége fokozódik, mint például a kurkuma Indiában, a hernyógomba Kínában, vagy a méhpempő, a gyömbér és a menta Indonéziában. Mindemellett a kényemet, az eltarthatóságot és a hangulatot javító összetevők népszerűsége nő, akár az íz hátrányára is. A legjelentősebb viselkedési változás az otthon főzés gyakoriságának emelkedése.
A növekvő népszerűséget leginkább a friss zöldség, gyümölcs, valamint a gyümölcslé és nektár kategória élvezi, míg a feldolgozott élelmiszerek (pl. fagylalt, pizza, sütemények) keresete némileg visszaesett.
Az élelmiszerüzletek elérhetőségének korlátozottsága miatt az online beszerzések jelentősége fokozódott a vizsgált országokban. Az ételek házhoz szállításának gyakorisága Kínában 37%-al, míg az élelmiszerek 34%-al emelkedett a pandémiás időszak alatt.
Forrás: agrotrend.hu