Az Egyesült Államok egyik nagy kiskereskedelmi élelmiszerbolt-hálózatának, a Targetnek a gyorsjelentése nem érte el a konszenzust.
Egy részvényre jutó nyeresége 1,69 dollár lett, mely 3 centtel meghaladta ugyan a konszenzust, de árbevétel soron 23,4 milliárd dollárt realizáltak, ami a bázisnál 1,8 százalékkal magasabb, azonban 50 millió dollárral van a konszenzus alatt. 1,5 százalékos organikus árbevétel növekedést értek el a negyedik negyedévben, szemben a 2,1 százalékos elemzői prognózissal – állapította meg az Equilor Befektetési Zrt. A vállalat bruttó haszonkulcsa 60 bázisponttal emelkedett, ami tükrözi a költségek, árképzés, promóciók és választék optimalizálására irányuló törekvéseket. A haszonkulcs-mutató értéke 26,3 százalék lett, a konszenzus itt 26,6 százalék volt.
A Targetnek több mint 1800 üzlete van az Egyesült Államokban, ezek közül 1535 a saját tulajdonukban. A cég az áruházak mellett digitális csatornákon is értékesíti az általa forgalmazott termékeket. A kínálatban kiemelten fontosak az élelmiszerek, beleértve a romlandó termékeket, száraz élelmiszereket, a tej- és fagyasztott termékeket.
A Target 360 ezer embert foglalkoztat és kizárólag az Egyesült Államokban jelen üzletivel. A teljes árbevétel 20 százalékáét közvetlenül az élelmiszerek teszik ki. A háztartási és szépségápolási termékek részesedése 24 százalék, a ruházati és kiegészítő áruké 20 százalék, míg a fennmaradó részt a bútorok és dísztárgyak, illetve a elektronikai termékek, sportszerek és játékok, valamint az egyéb árucikkek teszik ki. A cég árfolyamának változása jó fokmérője az amerikai kiskereskedelmi várakozásoknak és ezeken keresztül az élelmiszerek és agrártermékek kilátásaira vonatkozóan is leszűrhetőek bizonyos következtetések.
Forrás: agroforum.hu