Egy év alatt 7 százalékkal bővült a napi fogyasztási cikkek (FMCG) forgalma tavaly, ezen belül az alapvető élelmiszerekre 4 százalékkal költöttek többet a magyar vásárlók. Több volt az hirtelen ötlettől vezérelt vásárlás. A zöldség-gyümölcs forgalom a diszkontláncok felé mozdult el. Napjainkban egyre inkább élményekre, magas minőségre, illetve kényelmi termékekre vágynak az emberek.
A Nielsen fölmérése szerint az alapvető élelmiszerek forgalmának bővülését meghaladta a élvezeti, kényelmi és egészséges termékeké, mondta a Zsendülés konferencián Szegeden Kocsis Eszter. A fagyasztott ételek forgalma például 12 százalékkal nőtt egy év alatt. A növekedés nyertesei a diszkontok voltak, csomagolt élelmiszerekből több mint 17, vegyi árukból 19 százalékkal nőtt a forgalmuk, míg a hipermarketek és más üzletláncok 3 százalék körüli élelmiszerforgalom-bővülést könyvelhettek el.
A zöldség-gyümölcs terén azonban a növekedés csak értékben jelentős, a hiper- és szupermarketekben 11 százalék, az eladott mennyiség alig változott. Leginkább a hagyma drágult, ugyanis a 31 százalékos forgalombővülés mellett mindössze 3 százalékkal adtak el többet belőle.
A paprika 6 százalékos értékbeli növekedéséhez pedig 11 százalékkal kevesebb eladás társult. Ugyancsak kevesebb alma kelt el tavaly, a mennyiség 7 százalékkal esett vissza, míg értékben 2 százalék a növekedés.
A paradicsom forgalma értékben 8, mennyiségben 6 százalékkal emelkedett. Hasonló pályát futott be a burgonya, a vegyes zöldség és az uborka: 16-15 százalékos növekedést produkáltak, míg az eladott mennyiségük egyaránt 3 százalékkal nőtt.
ez a Nielsen szerint kimondottan magas arány, csak a háztartási papíráruk esetében keresik többen a promóciót.
Forrás: magyarmezogazdasag.hu