Mezőgazdasági hírek

Új kihívások előtt az új Bayer

2018. december 6., csütörtök

Korszakváltásnak lehetünk tanúi a világ kukorica termesztésében. Ennek egyik előszele, hogy a Bayer megvásárolta Monsantot, s ezzel hatékonyabb munkát tud végezni a mezőgazdaság területén. A Kecsekeméten tartott tudományos konferenciájuk sem véletlenül kapta a „New Cornology” címet, ezzel is utalni akartak a kukoricaágazatban lejátszódó változásokra.

 

Világunk óriási kihívásokkal néz szembe, beleértve a klímaváltozást, a korlátozott természeti erőforrásokat és a növekvő népességet.

A rendezvényen bemutatták a cég mezőgazdasággal kapcsolatos jövőképét, megerősítve az innováció, a fenntarthatóság és a digitális átalakulás iránti elkötelezettségüket.

Ezzel is szeretnének hozzájárulni ahhoz, hogy a világ egyre gyorsabban növekvő népességének élelmezése a bolygó kizsákmányolása nélkül legyen megvalósítható.

Új korszak a kukorica termesztésben

„Az egyesülés a fogyasztóknak és az egész társadalomnak egyaránt előnyére válik, mivel megújult erővel tudjuk segíteni a gazdákat a fenntarthatóbb mezőgazdaság fejlesztésében és az egészségesebb élelmiszerek előállításában”- hangsúlyozta Tora Péter, hogy ezen az egy bolygón kell a növekvő népességet eltartani. A cég Crop Science üzletág-vezetője hozzátette, a fenntarthatósági célkitűzések éppoly fontosak számukra, mint a pénzügyiek.

A termelők olyan innovatív megoldásokat keresnek, amelyekkel hatékonyabban növelhetik a terméshozamukat, eredményesebben gazdálkodhatnak és amelyek segítenek abban, hogy az emberek jelenleg és a jövőben is hozzáférjenek a biztonságos élelmiszerekhez.

Tora Péter: Több innovációra, az erőforrások jobb kihasználására van szükség

A Bayer 2016 szeptemberében jelentette bevásárlási szándékát a Monsantora, s a világ versenyhivatalainak jóváhagyása kellett ahhoz, hogy idén augusztusban már új cégként jegyezhessék magukat. Az üzletágvezető megerősítette, a vállalat neve továbbra is Bayer marad, a Monsanto, mint cégnév megszűnik. A BASF felé történő értékesítésük végetért, ezentúl versenytársakként mérettetnek meg a világpiacon. Bár a 2018-2019-es szezont a Bayer és a Monsanto még külön bonyolítja, fontosnak tartják a megváltozott helyzetben is az üzleti élet folytonosságának biztosítását.

A Bayer ezzel a vásárlással a világon piacvezetővé vált – a Syngentát is tulajdonló ChinaChem és a Corteva előtt – a mezőgazdaság területén. Egyetlen cég, amely egyszerre tud válaszokat adni az egészségügy és a élelmiszertermelés területén felmerülő kérdésekre. A Dekalb a vetőmag, a biológiai alapok, a Bayer a biológiai és a kémiai növényvédelem oldaláról tud személyre szabott megoldásokat kínálni. Ehhez jönnek a digitalizáció kínálta lehetőségek.

A tanácskozáson uniós és világpiaci agrotrendeket mutattak be, emellett a résztvevők információkat szerezhettek a Bayer eddig is sikeres  és legújabb fejlesztéseiről.

 

Forrás: magyarmezogazdasag.hu
Share